ŠKOLKY A ŠKOLY

Školám i školkám nabízíme jednorázová setkání i cyklus na celé pololetí..
 
Setkání ve školách a školkách nejsou muzikoterapií. Nabízejí ovšem nový pohled na využití hudby a rytmu v pedagogickém procesu.
 
Foky ze setkání s námi najdete ZDE a ZDE.
 

Zveme děti na cestu za zvuky a rytmy.

V programu, který využívá muzikoterapeutických postupů, podporujeme přirozenou dětskou hravost a vnímavost, cit pro rytmus, melodii, tóny, jejich délku a výšku. Prostřednictvím her také například rozvíjíme motorické schopnosti, orientaci v prostoru, smysl pro skupinovou spolupráci a schopnost individuální prezentace.
Při setkáních, která trvají 45 minut, pracujeme s rytmickými i melodickými nástroji z celého světa. Výraznou část věnujeme skupinové hře na bubny djembe (africké bubny). Program uzavírá relaxace při živé hudbě
 

PROČ BUBNOVAT?

Bubnování oběma rukama působí na propojení a vyladění mozkových hemisfér, přispívá k rozvoji koordinace. Pomáhá při problémech s psaním, čtením a řečí. Při bubnování ze sebe také uvolňujeme emoce, napětí, agresi, stres...
 
 
 

JEDNORÁZOVÁ SETKÁNÍ

  • - netradiční hudební program na cca 45 minut
  • -dětem projde rukama několik hudebních nástrojů, vyzkouší si hru na vlastní tělo
  • - pracujeme v kruhu, vždy pouze se skupinou tvořenou např. jednou třídou, tedy do 30 dětí
  • - to, co děláme, stojí na pevných základech, má jasně danou strukturu
  • - i pro jednorazové setání máme definované cíle, kterých chceme dosáhnout
  • - program vždy přizpůsobujeme ladění a schopnostem skupiny
  • - učitelé se mohou účastnit s dětmi, nebo jen pozorovat
 
 
 
 
 
 
Setkání mohou být různě zaměřená
Například:
  •  
  • práce s vlastním tělem - hodina pouze s bodypercussion (hra na tělo)
  • pouze bubnování
  • vytváříme společné hudební dílo
  • hrajeme na to, co je po ruce (improvizace)
  • hodně zpíváme (a nemusíme se to dlouze učit)
  • sociometrické hry
  • atp...
 

 

CYKLUS

  • - v rámci pravidelných setkání jdeme více do hloubky v jednotlivých krocích
  • - pracujeme na zvládání krátkých rytmických úseků a jejich opakování
  • - pracujeme na vnímání výšky a délky tónu
  • - rozvíjíme cit pro tempo, hlasitost projevu
  • - rozvíjíme spolupráci ve skupině
  • - rozvíjíme shopnost vlastní prezentace
  • - rozvíjíme sluchovou orientaci v prostoru
  • - rozvíjme nonverbální komunikaci
  • - děti se seznámí s různými etnickými nástroji, umí je pojmenovat a rozeznít
  • - každé setkání uzavírá relaxace - i odpočívání je potřeba se naučit, s námi je to při živé hudbě
 
 
Obvykle dojíždíme na jedno místo v průběhu jednoho pololetí vždy 1x za dva týdny. Vychází obvykle 8 - 10 setkání za pololetí.
Snímek je ze závěrečné "karnevalové" hodiny v MŠ Kaštánek Choceň.
 
 

 

Objednání programu do školy / školky

Vyplňte prosím níže uvedené údaje: